onsdag 15 februari 2012

Erik Dahlbergsgatan 30

Upplagd av Sara kl. 09:54
Titel: Erik Dahlbergsgatan 30

Författare: Annika Ruth Persson

Uppläsare: Kerstin Andersson

Kommentar: Jag har försökt läsa den här boken tidigare, men övergav den för att den var för tråkig. Den här gången lånade jag den som ljudbok och tänkte att det kanske kunde vara lättare att få den läst om min ansträngning var mindre. Den var fortfarande ganska tråkig. Eller det tyckte jag fram till att jag kommit tre fjärdedelar igenom. Då hade jag svårt att stänga av och när den var slut kände jag mig så väldigt tom. Kan tillägga att Erik Dahlbergsgatan 30 är den fristående fortsättningen på Du och jag, Marie Curie, en av de ungdomsromaner som jag skrev min C-uppsats om. Jag minns att jag tyckte att Du och jag, Marie Curie också var ganska tråkig första gången jag läste den men nu är det en bok som har växt på mig och som verkligen betyder något. Kanske läser jag om Erik Dahlbergsgatan 30 också någon dag och lyckas komma åt något djupare.

Sträcklyssningskänsla: 3; Berördhetsfaktor: 3; Språk: 2; Karaktärer: 2

Betyg: 2

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Saras bokhylla Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare