onsdag 1 augusti 2012

3096 dagar

Upplagd av Sara kl. 16:59
Titel: 3096 dagar (originaltitel: 3096 Tage)

Författare: Natascha Kampusch, "i samarbete med" Heike Gronemeier och Corinna Milborn

Kommentar: Jag höll på att ge upp på den här boken flera gånger. Den är så extremt tråkigt skriven och tvärt emot vad jag trott så intresserade inte fallet mig så mycket trots allt. Jag har läst tidningsartiklar, reportage och intervjuer och känner mig ganska färdig med det hela. Det hade kunnat bli så intressant, men språket som sagt och det kalla objektiva sätt som berättelsen redogörs på gör den till en av de tråkigaste böckerna jag läst i år.

Sträckläsningskänsla: 1; Berörhetsfaktor: 1,5; Språk: 1

Betyg: 1

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Saras bokhylla Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare