lördag 3 mars 2012

Du gamla, du fria

Upplagd av Sara kl. 11:27
Titel: Du gamla, du fria

Författare: Liza Marklund

Uppläsare: Eva Röse

Kommentar: Deckare är egenligen inte min genre, men Liza Marklunds böcker om Annika Bengtzon har jag läst (eller på senare år lyssnat på) allihop vart efter de kommit ut genom åren. Sprängaren var den första vuxenromanen som jag officiellt läste. (Jag hade läst några andra tidigare i smyg.) Då skulle jag börja sjuan. Annika Bengtzon och jag har liksom hängt ett tag nu och jag känner mig inte tillräckligt modig för att lämna henne. För egentligen tycker jag inte att böckerna är särskilt bra länge. Du gamla, du fria är stundtals spännande och intressant, men den lämnar inget hos mig. Den dög bra som förströelse, men jag hade nog hoppats på mer. Och Eva Röse läser inte riktigt lika bra som Katarina Ewerlöf som läst in de tidigare böckerna.

Sträcklyssningskänsla: 4,5; Berördhetsfaktor: 2; Språk: 4; Karaktärer: 2,5

Betyg: 2

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Saras bokhylla Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare