söndag 8 juli 2012

Matchad

Upplagd av Sara kl. 15:41
Titel: Matchad (originaltitel: Matched)

Författare: Ally Condie

Kommentar: Jag var som förberedd på att bli väldigt besviken på den här boken. Men jag köpte den dystopiska (eller utopiska?) framtidsskildringen där "Samfundet" styr så gott som allt för att maximera invånarnas lycka och välbefinnande. Kanske för att det fanns en helhet som gjorde att jag kunde känna mig närvarande. Jag fångades till och med av triangeldramat som är huvudhandlingen i boken. Nu ser jag fram emot uppföljaren. Jag skulle inte gå så långt som att kalla den nya Hungerspelen, men den är nästan lika läsvärd.

Sträckläsningskänsla: 5; Berördhetsfaktor: 3; Språk: 4; Karaktärer: 4

Betyg: 4

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Saras bokhylla Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare