fredag 12 oktober 2012

Ligg med mig

Upplagd av Sara kl. 12:56
Titel: Ligg med mig (originaltitel: Få meg på, for faen)

Regissör: Jannicke Systad Jacobsen

Skådespelare: Helene Bergsholm, Malin Bjørhovde, Henriette Stenstrup, Beate Støfring

Kommentar: Jag älskar den här filmen. Så sjukt bra. Det är alltid svårt att säga att anledningen att jag tycker om en film (eller bok) är att jag identifierar mig med huvudpersonen. Detta eftersom jag alltid har en röst i bakhuvudet som säger att jag inte är speciell utan att anledningen till att jag kan identifiera mig är att det är så allmänmänskligt. Jag kände mig i alla fall mycket som Alma när jag gick på högstadiet. Dessutom älskar jag språket, fotot och miljöerna, eller allt egentligen.

Betyg: 5

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Saras bokhylla Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare