söndag 22 april 2012

The Believer

Upplagd av Sara kl. 18:36
Titel: The Believer

Regissör: Henry Bean

Skådespelare: Ryan Gosling, Summer Phoenix, Billy Zane, Theresa Russell

Kommentar: Jag undervisar just nu en högstadieklass om judendom och kristendom och ville se en spelfilm som på något vis hade judendom som tema. Då hittade jag den här. Nu vill jag inte visa den för klassen, på gymnasiet hade det passat bra, men på högstadiet känns inte eleverna tillräckligt mogna. Dessutom har den 15-årsgräns vilket bara det gör att jag inte skulle vilja visa den. Om filmen går det annars att säga att den är högkvalité. Jag tycker att det är konstigt att jag inte hört talas om den tidigare. Gosling är i huvudrollen som nynazist med judiska rötter, briljant.

Yta: 3; Handling: 4; Skådespeleri: 4; Känslor: 4

Betyg: 4

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Saras bokhylla Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare