lördag 28 april 2012

The Runaways

Upplagd av Sara kl. 15:36
Titel: The Runaways

Regissör: Floria Sigismondi

Skådespelare: Dakota Fanning, Kristen Stewart, Michael Shannon

Kommentar: Den här filmen om 70-talsrockbandet The Runaways kom aldrig på bio i Sverige. Varför vet jag inte. Kanske var konkurrensen hög just då eller så var det puckon som hade hand om det hela. Jag tycker massor av bra saker om den i alla fall. Sedan har jag väl insett att jag har en svaghet för filmer om personer som faktiskt finns/har funnits (t.ex. Bonjour Sagan, The Hours, Marie Antoinette). Både Dakota Fanning och Kristen Stewart är hetare än glöd, särskilt Stewart som Joan Jett. Om en hade kunnat bli gravid genom film hade jag lugnt burit Kristen Stewarts barn nu.

Yta: 4; Handling: 4; Skådespeleri: 5; Känslor: 3

Betyg: 4

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Saras bokhylla Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare