söndag 29 januari 2012

The Invention of Lying

Upplagd av Sara kl. 10:46
Titel: The Invention of Lying

Regissörer: Ricky Gervais, Mattew Robinson

Skådespelare: Ricky Gervais, Jennifer Garner, Jonah Hill, Rob Lowe, Tina Fey

Kommentar: Den här filmen såg jag mest för att filmen som jag egentligen tittade på (inlägget om den kommer senare idag) var långtråkig. Då gick The Invention of Lying på svt och jag fastnade vid den istället. Det är en underhållande film men inget som lär stanna i minnet särskilt länge. En ganska ordinär amerikansk komedi skulle jag säga. Kul idé dock om en värld där alla säger sanningen och en man kommer på att det går att säga saker som inte är. Betyget dras ner på grund av att den inte klarar Bechdel-testet. Jag är lite less på att det ska vara så svårt.

Yta: 3; Handling: 3; Skådespeleri: 4; Känslor: 1,5

Betyg: 2

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Saras bokhylla Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare