onsdag 18 januari 2012

Unbearable Lightness

Upplagd av Sara kl. 20:32
Titel: Unbearable Lightness

Författare: Portia de Rossi

Kommentar: En bok om att kämpa med ätstörningar och samtidigt med sin sexuella läggning. Det höll jag på med i tonåren. Portia de Rossi (ja, hon som var med i Ally McBeal och nu är gift med Ellen DeGeneres) gjorde det i tjugoåren, även om grunden lades långt tidigare. Boken var lite seg till en början och dessutom kände jag mig lite triggad (gällande ätstörningar, ni andra ex-ätstörda förstår vad jag menar) men den tog sig och det föll några tårar på de sista sidorna. Och ja, kanske är det bäst att tillägga att den guilty pleasure som många verkar ha för deckare, har jag för B-kändisbiografier.

Sträckläsningskänsla: 2,5; Berördhetsfaktor: 4; Språk: 3; Trovärdighet: 4

Betyg: 3

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Saras bokhylla Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare