måndag 16 januari 2012

Kyss mig

Upplagd av Sara kl. 20:47
Titel: Kyss mig

Regissör: Alexandra-Therese Keining

Skådespelare: Liv Mjönes, Ruth Vega Fernandez, Joakim Nätterqvist, Lena Endre, Krister Henriksson

Kommentar: När Kyss mig skulle gå upp på bio i somras hade jag så höga förväntningar att jag inte vågade gå och se den. Av någon anledning sjönk förväntningarna och lusten att se den försvann helt. Tills jag såg att den var Guldbagge-nominerad. Då hyrde jag filmen och den drabbade mig hårt. Liv Mjönes gjorde halva filmen och det vackra bildspråket gjorde en stor del av resten.

Yta: 4; Handling: 3; Skådespelereri: 4; Känslor: 5

Betyg: 4

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Saras bokhylla Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare